Pages

Thursday, June 4, 2009

Bila aku membawa 'SEMANGAT AKHI' to the 'NEXT LEVEL'












Manisnya perkara yang kita buat apabila kita suka dengan apa yang kita buat, serta ikhlas dengan apa yang kita buat. Mungkin itulah yang dirasai diriku apabila aku memberi sumbangan aku kepada adik-adik aku ini. Gambar-gambar yang aku paparkan adalah aktiviti-aktiviti yang aku jalankan sepanjang cuti semester aku kali ini. Cuti semester aku kali ini menjadi lebih bermakna apabila aku masuk ke setiap sekolah di daerah Sitiawan dan menyampaikan serta berkongsi sedikt ilmu untuk adik-adik ini. Yang lebih menyeronokkan ialah apabila aku membawa bersama semangat AKHI yang aku pelajari sepanjang aku di UIA. Aku bawa bersama-sama lawak gila-gila serta macam-macam lagi. Adik-adik ini aku anggap macam adik-adik aku sendiri. Tiada jurang antara mereka dan aku. Walaupun ini bukan mentoring, tetapi aku tidak terlalu formal, menyampaikan secara bersahaja supaya adik-adik ini dapat apa yang ingin aku sampaikan. Yang penting aku dah bawa semangat AKHI yang tidak pernah pudar dalam diri ini ke peringkat yang lebih tinggi lagi. Lihatlah bagaimana adik-adik ini berebut-rebut nak autograf, macam artis pula rasanya.hehehe.Tetapi, yang penting aku belajar banyak perkara, untuk membentuk diri ini menjadi seseorang yang boleh berbakti kepada masyarakat. Mungkin menjadi seorang wakil rakyat, siapa tahu, kan?hehehe. Wassalam.

1 comments:

iftin nasuha said...

ramai peminat nampak..patut la busy jer..jadi wakil rakyat setiawan rupanya..ooooo