Pages

Wednesday, May 20, 2009

Seri Manjung 3:45am

3:45 am, kami mengatur langkah untuk kembara kami. 3 bersaudara tapi tiada sebarang pertalian darah, cuma persamaan yang ada adalah minat serta semangat membuatkan kami seolah-olah bersaudara. Dengan berhati-hati kami mengatur langkah. Sekalian lampu ditutup untuk tidak menyebabkan TNB boleh cas lebih-lebih. Aturan langkah semakin laju tetapi masih berhati-hati. Perancangan dibuat, aku akan menghidupkan enjin kereta, lagi dua akan cuba mengunci pintu supaya pencuri tak boleh masuk. Pintu ditutup dengan perlahan supaya lamunan Tok Ayah tidak terganggu lantas menyebabkan perancangan ini terbantut. Sejurus pintu dikunci 2 yang lain terus meluru masuk ke dalam kereta dan menuju ke destinasi yang ingin dituju. Yahoo! misi pertama berjaya.
Suasana awal pagi itu, begitu gelap kerana TNB tidak dapat membekalkan elektrik ke rumah-rumah dan lampu-lampu jalan. Namun itu tidak mematahkan semangat kami untuk kembara yang gila pada pagi itu. Dalam kegelapan yang tidak nampak apa-apa itu, kalau tak memandu dengan berhati-hati sidah pasti akan ada yang menjadi mangsa kereta aku. Destinasi pertama, ke Lumut, dengan niat untuk melepak di situ, tetapi, Lumut pun gelap juga, cuma yang kelihatan hanyalah lampu-lampu daripada kapal-kapal yang berlabuh di situ. Agak indah pemandangan yang dapat disaksikan. Lantas perjalanan diteruskan juga.
Destinasi kedua adalah ke pekan Setiawan. Tujuan ke sini untuk melepak, sebelum hajat itu dilaksanakan, kami pusing-pusing untuk melihat 'sisi gelap' pekan ini. Segala lorong-lorong hitam kami lalu, di mana nafsu membutakan hati dan memekakkan telinga, macam lirik lagu pula, hehehe. Kami hanya dapat melihat satu lembaga hitam dalam sebuah bangunan tinggal dan dalam keadaan yang mencurigakan. Kami terus berlalu tanpa segan. Kami terus melepak di kedai untuk menikmati megi goreng sebelum berangkat pulang untuk melabuhkan badan yang penat. 3:45 am yang paling gila di Seri Manjung.

2 comments:

iftin nasuha said...

sejak bila honey bela hamster? hehe..tak pasan plak..;-)emm sayang pun ada bela juagk..nanti sayang tolong bagi makan kat hamster abg k..

Izzi said...

thanx sayang..hehe