Pages

Sunday, June 28, 2009

Selamat Berjuang Adik-adikku

















Salam buat semua, so entri kali ini agak sentimental sedikit..huhu..bukan ape..sewaktu entri ini ditulis, adalah hari terakhir aku membimbing adik-adik tingkatan 2 ini...sebab aku nak cuti dan buat persediaan untuk sambung belajar. Walaupun masa aku dengan mereka ini agak singkat serta terbatas..tetapi terlalu banyak memori yang terkumpul sepanjang aku dengan adik-adik ini..bukan setakat aku dapat berkongsi pengalaman aku dengan mereka ini..tetapi aku juga dapat belajar sesuatu daripada mereka..aku tahu mereka ini memerlukan sokongan yang tak berbelah bagi serta sokongan yang tanpa jemu baik daripada keluarga mahupun guru-guru mereka. Mereka sebenarnya punya potensi untuk menjadi insan yang cemerlang suatu hari nanti..tetapi jika tanpa bimbingan..mereka tidak dapat mengecapi kecemerlangan itu..apa yang penting..manusia itu sama..tiada beza..kecuali ketaqwaan..nah..sudah jelas apa yang difirmankan Allah..jadi siapa kita untuk menghukum serta menilai seseorang itu baik atau buruk..jahat atau baik?..apa lebihnya kita daripada orang lain?..we are the same..jadi..aku sentiasa mendoakan supaya adik-adik ini akan berjaya suatu hari nanti dan sentiasa ingat akan frasa ini.."do not judge a person before you know him"..wassalam..

0 comments: