Pages

Saturday, June 27, 2009

Seketika Itu...

Dunia ini ibarat pentas yang amat dahsyat besarnye..dan kite manusia yang kerdil ini..adalah pelakon-pelakonnye..hebat sekali ciptaan tuhan..tak siapa boleh mencabar kehebatan yang maha Esa ini..dlm kehenigan pagi..seketika aku melayar laman sesawang dan membuka portal facebook..aku tibe2 merasai kesyukuran yang amat sangat..sbb?..sbb aku dikelilingi insan2 yang unik serta hebat dlm hidup aku..hebat sekali perencanaan Allah yang Esa..kerana mengurniakan aku insan2 ini sebagai sahabatku..terlalu banyak perkara aku pelajari secara 'indirectly' dlm proses membentuk diriku menjadi insan yang 'improve' dari sehari ke sehari...bkn mudah nk dpt satu pendidikan yg informal dr tuhan yang Esa...kerana itu Allah mengurniakan kita akal supaya kita bole berfikir tentang kejadian yang berada di sekeliling kita...Allah juga sudah berfirman yg tiap2 satu yg dijadikan oleh Nya bukan sia-sia..tetapi ada maksud tersirat serta hikmah di sebaliknya..alhamdulillah aku sudah pelajari sedikit sebanyak perkra-perkara yg berlaku dlm hidupku..semua itu mengandungi hikmah yg kita perlu cari..sentiasa redha dan berazam untuk menjadi insan yg terbaik untuk hari-hari yg seterusnya..wassalam..

0 comments: