Pages

Friday, October 10, 2008

My Memorable Raya

First sekali, inginku ucapkan Selamat Hari Raya kepada sesiapa yang membaca blog ini, maaf dipohon sekiranya ada salah dan silap atau terlanjur perkataan sebelum ini. So, let's get to business. Em..tahun nie raya aku adalah raya yang tak mungkin aku lupakan. Bukan nak kata raya yg lepas2 tak best, cumanya, raya kali ini begitu berbeza sekali. Banyak perkara berlaku sepanjang ramadhan dan raya aku tahun ini.

Dimulakan kisah, raya kali ini aku sambut dengan 'teman istimewa' atau 'my love'..hehe..aku rasa macam dah kahwin plak..huhu..tapi yang pasti..aku punya 'teman istimewa' yang menceriakan hari raya aku kali ini. Manakan tidak, tidak pernah aku temui insan seistimewa seperti dirinya. Yang begitu mengambil berat akan diriku, yang sanggup bersusah payah untuk diriku, yang terlalu menyayangi diriku. Aku rasa bersyukur ke Hadrat Illahi kerana mempertemukan aku dengan dirinya. Aku yakin inilah jodoh buat diriku yang akan kekal sampai bila-bila. Really love her sooo much..=)


Tapi, setiap kegembiraan pasti ada kesedihan. Satu tragedi yang meninggalkan kesan kepada diriku sampai sekarang, perginya seorang sahabatku mengadap yang Maha Esa. Tragedi yang berlaku beberapa hari sebelum raya dan malam sebelum aku pulang ke kampung. Tepat jam 4.30 pagi aku mendapat berita yang mengatakan arwah sudah tiada lagi. Aku begitu sedih kerana aku begitu rapat dengannya serta pernah bersama satu kelas. Bila aku mendenagar akan berita tersebut, aku sungguh terkejut dan sedih. Ini membuatkan diriku insaf dan sedar bahawa kematian itu pasti akan datang tanpa kita ketahui. Tanpa mengira waktu, umur atau sakit. Jika sudah sampai masa, tidak akan lewat walau sesaat pun, kematian itu akan menjemput kita. Al- Fatihah buat arwah...


Em..hidup mesti diteruskan juga..jadi pada hari raya, aku berjaya mengadakan 'gathering' mengumpulkna kembali raka-rakan sekolah rendahku. Masing-masing sudah lama tak bertemu. Masing-masing sudah berjaya dengan dunia sendiri. Ada yang bakal kahwin, ada yang sudah habis belajar dan ada yang sudah bekerja. Rindu sungguh diriku pada mereka. Rakan-rakan sama ketawa ketika sekolah dulu, nakal pun sama-sama..hehe..tapi yang pasti mereka adalah sahabatku dunia dan akhirat.

Begitulah kisahnya raya aku tahun ini. Berbeza dari yang lepas-lepas. Semua perasaan bercampur, gembira, sedih, bahagia, semua ada. Yang pasti, ia mendewasakan diriku untuk menjadi insan yang berguna untuk masa depan.




3 comments:

Adlan said...

semoga jodoh dgn Roha dpt la kekal ke akhir hayat. cepat2 la kawen eh. jemput aku makan nasi minyak skali ;)

iftin nasuha said...

emm...besar nya gambar kiter kat page dia..segan la..nyway..thanks honey.. love you too...

wady awagy said...

selalunya korang ni bagai menyeliputi perasaan korang tapi kini tidak lagi. adakah sebab hari deepavali sudah menjelang dan mengundur dan disaat itu nafas diatur, senmangat di padu dan keyakinan pun bergema.. anyway bahasa inggerisnya, tahniah atas perkara baik yang ko buat dan hindar-hindarkan dosa dan nestapa.