Pages

Tuesday, April 14, 2009

Bila Aku "down"

Salam buat semua, sejuk pendingin udara yg membelai pipi ku tapi tak bisa menenangkan hatiku yg bergelojak lantaran terkena tempias final ku hadapi tadi. Aku cuba juga menguatkan semangatku dgn berkata, "aku sudah lakukan yg terbaik!", tapi ungkapan itu mudah jua dihakis dengan perasaan gementar yang tak henti-henti kunjung tiba dalam perasaan aku. Hmm, aku cuba juga utk menerima apa yg berlaku pada diriku pada hari ini, namun itu jua tidak mampu menangkis bisikan syaitan yang membuat pendirianku goyah. Jadi apa aku buat bila aku "down" begini?..sudah pasti aku cuba meluahkan dalam bentuk naratif yang ku ukirkan pada lembaran siber ini. Bukan untuk menagih simpati atau menonjolkan kelemahan diri, tapi sekadar bingkisan sebuah realiti kehidupan yang mengingatkan aku serta kamu yang sedang membaca warkah diri ini, yang hidup ini tak semestinya indah belaka. Kadang-kadang kita harus sedar yang kita mungkin akan terpaksa jatuh ke bawah, bukan untuk melemahkan diri kita, tetapi sebagai kekuatan untuk kita bangkit semula selepas itu.
Aku terus melakar lembaran ini, hmm..apa lagi harus ku bingkiskan untuk tatapan kamu semua, mungkin aku kadang-kadang alpa dengan tanggungjawab aku yang harus membina diri aku dan menghalang diri ini dari melakukan sebarang dosa. Hmm..aku seorang manusia yang tidak pernah terlepas dari melakukan dosa-dosa. Ya Allah, pada Mu aku memohon keampunan dan kekuatan. Tidak ada tempat lain aku dapat mengadu selain pada Mu Ya Allah....

1 comments:

iftin nasuha said...

emmm...semua orang pun ada waktu susah dan senang. waktu ni lah kita nak dekatkan diri kita dengan Tuhan..